Contract de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie și a serviciilor de călătorie asociate

Temei legal: ORDONANŢA nr. 2 din 2 august 2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative (http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/204233)

Combinația de servicii de călătorie pusă la dispoziția dumneavoastră este un pachet în înțelesul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative. Prin urmare, veți beneficia de toate drepturile UE care se aplică pachetelor. Societatea BUSINESS TRIPS AND MORE S.R.L. va fi pe deplin responsabilă pentru executarea corespunzătoare a pachetului în ansamblu. În plus, conform legislației, societatea BUSINESS TRIPS AND MORE S.R.L. deține protecție pentru a vă rambursa plățile și, în cazul în care transportul este inclus în pachet, pentru a asigura repatrierea dumneavoastră în cazul în care devine insolventă. Informații suplimentare referitoare la principalele drepturi în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018 [aici].

Părțile contractante:

BUSINESS TRIPS AND MORE S.R.L. cu sediul social în localitatea 1 Decembrie, Strada Garoafei, Nr.24, 077005, Jud. Ilfov, România, înregistrată la Registrul Comerțului Ilfov cu numărul J23/3152/2024, Cod Fiscal RO 36315573, Agenție de Turism Organizatoarecu activitate exclusiv online, conform Licența de Turism Nr.1811/27.02.2025 cu valabilitate nelimitată, având încheiată Polița de asigurare în cazul insolvenței, seria IF-i Nr.4530/26.03.2025_02.04.2025-01.04.2026*cu reînnoire anuală, reprezentată prin Administrator BOGDAN SCUTARUtelefon 0745.134.094, email bMore@bMore.ro, denumită în continuare agenția,

și

Călătorul/reprezentantul călătorului (titularul rezervării conform documentelor de plată și a celor de călătorie), denumit în continuare Turist (titular de contract) au convenit la încheierea prezentului contract.

I. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către agenție a pachetului de servicii turistice înscris în voucher, anexat la prezentul contract și eliberarea și transmiterea documentelor de plată și de călătorie, către turist.

II. Modalitatea de transmitere a contractului și de comunicare scrisă: exclusiv email.

Email din partea agențieibMore@bMore.ro sau Bogdan.Scutaru@bMore.ro

III. Rolul agenției: intermediar / organizator

Agenția poate avea rolul de intermediar a vânzării pachetului sau rolul de organizator al pachetului.

IV. Organizatorul pachetului: BUSINESS TRIPS AND MORE S.R.L.

V. Prețul contractului este cel menționat pe facturăși cuprinde costul net al serviciilor turistice și taxa de serviciu a agenției.

Plata se va face integral în avans, până la data menționată pe factură.

VI. Drepturile și obligațiile agenției

1. În cazul în care agenția este nevoită să modifice una dintre prevederile esențiale ale contractului, are obligația să informeze turistul în cel mai scurt timp posibil, de la apariția necesității aplicării modificărilor.

2. Agenția poate să modifice prețul contractului, în sensul majorării sau micșorării, după caz, numai dacă
modificarea are loc ca urmare a variațiilor costurilor de transport, a taxelor aferente serviciilor de aterizare,
debarcare/îmbarcare în porturi și aeroporturi și ale taxelor locale, a schimbărilor de tarif ale pachetelor de la furnizori și/sau parteneri, ori ale cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat și nu mai târziu de 20 de zile înainte de începerea călătoriei. În cazul în care creșterea prețului este mai mare de 8% din prețul pachetului, turistul poate înceta contractul.

3. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau agenția constată că nu le va putea realiza din culpa sa, aceasta este obligată:

a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei, fără majorarea prețului,
respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeași calitate și cantitate;

b) să restituie turistului sumele rezultate din diferența dintre serviciile turistice achitate și cele efectiv prestate în timpul călătoriei;

c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive
întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare, ori în alt loc agreat de acesta și după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate;

4. Agenția este răspunzătoare pentru buna executare a obligațiilor asumate prin contract, cu excepția următoarelor cazuri:

a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor asumate prin contract se datorează turistului;

b) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor asumate prin contract se datorează organizatorului, numai atunci când agenția nu a avut calitatea de organizator și a acționat doar ca intermediar;

c) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor asumate prin contract se datorează furnizorilor și/sau partenerilor;

d) când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unor cauze de forță majoră sau a unor împrejurări pe care nici agenția și nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita (modificări de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport, epidemii, pandemii, fenomene naturale, acte de terorism etc.).

5. Agenția are obligația să furnizeze în scris turistului (prin email), în timp util, înainte de data plecării, următoarele informații:

a) orarul și locurile escalelor și al legăturilor, precum și după caz, locul care urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;

b) denumirea și datele de contact (telefon, email, adresă) ale reprezentanței locale a organizatorului sau, în lipsa acestora, un număr de telefon de urgență, care să îi permită turistului contractarea organizatorului sau a furnizorilor locali;

c) pentru călătoriile minorilor neînsoțiți de părinți, informații care să permită părinților stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului;

VII. Drepturile și obligațiile turistului

1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătorie, acesta poate să cesioneze contractul unei terțe
persoane care îndeplinește toate condițiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat. Turistul are obligația de a anunța în scris agenția, cu cel puțin 15 zile înaintea datei de plecare. În acest caz agenția reziliază contractul cu turistul care cesionează contractul și încheie un alt contract cu noul turist. Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum și cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata prețului călătoriei și a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări. Cesiunea va fi posibilă doar cu acordul organizatorului sau al furnizorilor direcți ai serviciilor.

2. În cazul sejururilor de odihnă și/sau de tratament, turistul are obligația să respecte programul de acordare a serviciilor transmis prin email înaintea acțiunii.

3. În cazul sejururilor de odihnă și/sau de tratament cu locul de desfășurare în România, turistul are obligația să respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face, de regulă, la orele 14:00 – 18:00 a zilei de intrare, în funcție de politica locației și se termină, de regulă, la orele 10:00-12:00 a zilei de ieșire, în funcție de politica locației. Orele vor fi înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament etc.). Eventualele costuri suplimentare generate de prezentarea mai devreme sau de neeliberarea spațiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai sus, cad în sarcina exclusivă a turistului.

4. Turistul este obligat să comunice agenției, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înștiințării
prevăzute la cap.VI, pct. 1, hotărârea sa de a opta pentru:

a) acceptarea noilor condiții ale contractului;

b) rezilierea contractului fără plata penalizărilor; excluderea de la plata penalizărilor se aplică în conformitate cu cap.VI, pct. 4

5. În cazul în care turistul reziliază contractul în urma modificării uneia dintre prevederile esențiale ale acestuia de către agenție sau dacă agenția anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:

a) să accepte la același preț un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de agenție;

b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de agenție, cu rambursarea în termen de 14 zile a diferenței de preț;

c) să i se ramburseze în termen de 14 zile sumele achitate, conform contractului;

6. În toate cazurile menționate, turistul are dreptul să solicite agenției și o despăgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului inițial, cu excepția cazurilor în care:

a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menționat în contract, iar agenția a informat în scris turistul cu cel puțin 15 zile calendaristice premergătoare datei plecării;

b) anularea s-a făcut datorită motivelor prevăzute la cap.VI, pct. 4

7. Turistul are dreptul să rezilieze în orice moment, în totalitate sau parțial, contractul, iar în cazul în care rezilierea îi este imputabilă, este obligat să despăgubească agenția pentru prejudiciul creat acesteia.

8. Dacă turistul solicită schimbarea hotelului, a structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea contractului, cu aplicarea penalităților menționate în contract la momentul respectiv și cu încheierea unui nou contract.

9. Turistul este obligat să achite la recepția unității hoteliere taxa de stațiune, taxa de salubrizare, precum și alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la agenție.

10. Turistul este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere actele sale de identitate, precum și documentul de călătorie eliberat (voucher, bilet de odihnă și/sau de tratament), în vederea acordării serviciilor turistice.

VIII. Renunțări, penalizări, despăgubiri

1. În cazul în care turistul renunță în urma propriei decizii la pachetul de servicii turistice care face obiectul
prezentului contract, el datorează agenției penalizări după cum urmează: începând cu data emiterii facturii, între 10% și 100%, în funcție de politica unității de cazare sau a furnizorului.

2. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reține toate taxele nerambursabile achitate de agenție prestatorilor direcți, precum și cheltuielile de operare proprii acesteia.

3. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România și autoritățile din țara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligația de a suporta toate aceste cheltuieli.

4. Penalizările echivalente cu prețul contractului se aplică și în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că nu are actele în regulă sau dacă este întors de la graniță de către poliția de frontieră.

5. Turistul se obligă să transmită în scris cererea de renunțare la pachetul de servicii turistice (prin email), cu confirmare de primire din partea agenției. În caz contrar, cererea de renunțare nu este luată în considerare.

6. Agenția va acorda despăgubiri în funcție de gradul de nerespectare a obligațiilor din contract.

IX. Reclamații

1. În cazul în care turistul este nemulțumit de serviciile turistice primite, acesta are obligația de a întocmi o
sesizare în scris, clar și explicit, cu privire la deficiențele constatate la fața locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, care se va transmite prompt prestatorului direct de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului) dar și agenției.

2. Orice reclamație sau nemulțumire se va transmite direct către conducerea unității de cazare, în timp util, pentru a permite remedierea problemelor sesizate. În cazul în care problema reclamată nu a putut fi rezolvată, oaspetele, înainte de plecarea din unitatea de cazare, va depune în scris reclamația la recepție, în două exemplare, din care un exemplar se va înapoia cu semnătura de primire a recepționerului de serviciu. Nu pot fi luate în considerare reclamațiile făcute ulterior plecării din unitatea de cazare.

3. Atât agenția, cât și prestatorul de servicii turistice vor acționa imediat pentru soluționarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluționată sau este soluționată parțial, turistul va transmite prin email o reclamație în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, agenția urmând ca, în termen de 30 zile calendaristice, să comunice turistului răspunsul său oficial.

X. Asigurări

1. Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de el în cazul insolvabilității sau a falimentului agenției. Polița de asigurare seria IF-i Nr.4530/26.03.2025_02.04.2025-01.04.2026*cu reînnoire anuală, încheiată la GERMAN ROMANIAN ASSURANCE SA, Str.Emil Garleanu, nr.11, Bl.A8, Sector 3, Bucuresti, telefon 021.321.74.28.

2. Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistență care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, ori a unu contract de asigurare pentru bagaje.

XI. Următoarele documente reprezintă anexă la prezentul contract:voucherul sau biletul de odihnă și tratament, biletul de avion, documentele fiscale care atestă obligația de plată, precum și dovada plății, polița de asigurare de călătorie, după caz.

XII. Dispoziții finale

1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, prin mijloace de comunicare la distanță/email, câte unul pentru fiecare parte.

2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract și cu respectarea prevederilor ORDONANŢEI nr. 2 din 2 august 2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative

Contractul nu trebuie semnat, acesta fiind considerat acceptat de către dumneavoastră în momentul achității contravalorii totale sau parțiale a serviciilor reglementate în cuprinsul său, conform facturii/facturilor transmise.

Business Trips & More

bMore@bMore.ro
+40 745 134 094

This website uses cookies to enhance your browsing experience and ensure the site functions properly. By continuing to use this site, you acknowledge and accept our use of cookies.

Accept All Accept Required Only